CONTACT

A U T O G L A S 

REEDS ERVARING SINDS 1994

  •  Terbekehofdreef 51, 2610 Wilrijk (bedrijvenpark TB)

Verkoopsvoorwaarden

Ons team

BEL ONS OP

03 541 30 20

LAADSTATIONS

Wat zijn de voordelen van de Webasto Pure?

De Webasto Pure heeft de volgende voordelen:

   •  Instelbare laadcapaciteit van 3,7 kW tot 11 kW of 3,7 kW tot 22 kW (afhankelijk van de laadcapaciteit die u bestelt).

   •  Een 4,5 m kabel met vaste connector

   •  Sneller opladen dan met een standaard stopcontact (max. 10 A): tot 5x sneller met de 11 kW-variant en tot 10x sneller met de 22 kW-variant.

   •  Eenvoudige en praktische bediening

   •  Goede prijs / prestatie verhouding

   •  Hoogwaardige afwerking

   •  Kwaliteit "Made in Germany"

 

Met welk type stekker kan de Webasto Pure worden opgeladen?

 De Webasto Pure kan worden opgeladen met een type 2 stekker volgens EN 62196-2. De type 2 stekker komt overeen met de Europese norm.

 

Wat zijn de voordelen van de Webasto Live?

 Webasto Live biedt u onder andere de volgende voordelen:

   •  Connectivity-functie

   •  Toekomstbestendig door online updates

   •  Beschikbaarstelling van factureringsgegevens

   •  Lokaal lastmanagement voor tot wel 250 laadpunten

   •  Comfortabel dankzij Plug & Charge (ISO 15118)

   •  Ondersteuning van op de markt gebruikelijke backend-systemen

 

Hoeveel voertuigen kunnen er tegelijk opladen aan mijn Webasto Live?

Aan de Webasto Live kunt u altijd één voertuig opladen.

 

Wat zijn de verschillen tussen de 11kW en 22kW uitvoeringen? In principe verschillen deze uitvoeringen in laadcapaciteit en installatieomvang. In verband met de laadcapaciteit verschillen de laadkabels. De 22kW uitvoering zal hoger moeten afgezekerd worden en hebben de kabels een grotere doorsnede. Als het gaat om netbeheerders zijn er ook verschillen. De meeste netbeheerders hebben alleen een melding nodig van een laadstation van 11kW, terwijl een laadstation van 22kW bovendien goedkeuring vereist. Dit houdt verband met regionale verschillen in de kwaliteit van het netwerk tussen afzonderlijke beheerders.


Voor wie is de Webasto Live geschikt?

Dankzij de slimme Connectivity-functie kan Webasto Live door iedereen individueel worden gebruikt. Ongeacht of het nu thuis, voor uw elektrische wagenpark of voor chauffeurs van elektrische dienstwagens is – het intelligente laadstation maakt uw dagelijks leven eenvoudiger. Bovendien is Webasto Live ook interessant voor gebruikers die een Home Energie Management System (HEMS) of een fotovoltaïsche installatie gebruiken.

 

Wie kan er opladen aan mijn Webasto Live?

De leveromvang bevat twee keer de zogenoemde LiveAcces, waarmee je jezelf kunt authenticeren op Webasto Live. Zo kan het aantal gebruikers naar wens worden begrensd. Bovendien kan het laadproces ook worden gestart via de LiveApp. Indien u deze authenticatie niet wenst, is het mogelijk om de functie uit te schakelen via de configuratie-interface. Andere LiveAccess kunnen worden nabesteld bij ons.

 

Hoe kan ik de Webasto Live/Pure reinigen?

Het laadstation mag alleen met een droge doek worden gereinigd. Gebruik geen agressieve reinigingsmiddelen, was of oplosmiddelen. De kabel kunt u indien nodig met een vochtige handdoek schoonmaken.

 

Welke backoffice providers kunnen gekoppeld worden aan de Webasto Live?

De Webasto Live is te gebruiken met veel backoffice systemen die op de markt te verkrijgen zijn. Waaronder Webasto, Allego, Chargecloud, Cleanergy, Driivz, E-Flux, Everon, Greenflux, has.to.be, Last Mile Solutions, Mobility+, Optimile, SAP e-Mobility, Smartlab Ladenetz, Virta

 

Is er een GSM-module ingebouwd in de Webasto Live?

Ja, er is een gsm-module, voor volledig digitale mobiele netwerken, ingebouwd in de Webasto Live.


Welke mogelijkheden zijn er om de Connectivity-functie van de Webasto Live te gebruiken?

U kunt de Connectivity van de Webasto Live gebruiken met gsm, WLAN of LAN. In de Webasto Live is altijd standaard een gsm-module inclusief e-simkaart ingebouwd. Op voorwaarde dat u voldoende netwerkdekking op uw installatielocatie hebt, kunt u de Connectivity-functie automatisch gebruiken met gsm. Als dit niet mogelijk is, kunt u ook terugvallen op een verbinding d.m.v. WLAN of LAN. De verbinding met uw WLAN kunt u zelf via de configuratie-interface maken. Voor de verbinding met uw persoonlijke LAN kunt u de hulp inschakelen van uw installatiepartner.


Hoe kan ik controleren of er voldoende netwerkdekking is gewaarborgd op de installatie locatie?

Met uw mobiele telefoon kunt u heel eenvoudig controleren of er voldoende netwerkdekking is: ga naar de plek waar Webasto Live zal staan/hangen. Let op de ontvangststerkte in de weergave op uw mobiele telefoon (meestal in balkjes weergegeven). Als de netwerkdekking slecht is, kunt u via LAN of WLAN verbinding maken met Webasto Backend. Om de netwerkdekking te verbeteren, kunt u de Webasto Live aansluiten via LAN of WLAN. U kunt hem eenvoudig aansluiten op het WLAN netwerk. Om de Webasto Live aan te sluiten op uw LAN netwerk, adviseren we om uw installateur te contacteren.


Welk mobiel netwerk heeft de Webasto Live nodig?

In de Webasto Live is een zogenoemde e-simkaart ingebouwd. Deze is niet aan een bepaalde exploitant gekoppeld, maar gaat automatisch op zoek naar de sterkste netwerkaanbieder op uw installatielocatie.


Kan de e-simkaart door elke willekeurige andere worden vervangen?

Ja, dat is mogelijk. In acht worden genomen dat de voorconfiguratie voor het verbinden met Backend eveneens moet worden geactualiseerd. Houd er rekening mee dat we maar beperkt ondersteuning kunnen bieden in geval van een vervanging van de e-simkaart. Hier kan uw installatiepartner u op locatie mee verder helpen. Met name voor bedrijven kan de e-simkaart flexibel worden gebruikt.


Hoe kan ik de kosten voor het opladen aan de Webasto Live aan derden factureren?

Diverse backoffice aanbieders waarmee de Live gekoppeld kan worden bieden deze functie aan.

 

Hoe kan ik de oplaadkosten van mijn zakelijke auto verrekenen met mijn werkgever?

Aan de hand van uw laadgeschiedenis kunt u de thuis geladen kilowatturen bekijken en deze hierdoor van uw werkgever terugbetaald krijgen. Diverse backoffice aanbieders waarmee de Live gebruikt kan worden voorzien de mogelijkheid om automatisch te verrekenen.


Is het mogelijk om het momenteel beschikbare laadvermogen via een externe interface (Modbus, TCP, etc.) te regelen?

Ja, dankzij de communicatie via Modbus TCP kan de Webasto Live geintegreerd worden in een EMS. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om uw elektrische auto te laden met uw eigen opgewekte zonne-energie.

 

Hoeveel voertuigen kunnen er tegelijk opladen aan mijn Webasto Pure?

Aan de Webasto Pure kunt u altijd één voertuig opladen.

 

Hoe kan ik controleren of er voldoende netwerkdekking is gewaarborgd op de installatielocatie?

Met uw mobiele telefoon kunt u heel eenvoudig controleren of er voldoende netwerkdekking is: ga naar de plek waar Webasto Live zal staan/hangen. Let op de ontvangststerkte in de weergave op uw mobiele telefoon (meestal in balkjes weergegeven). Als de netwerkdekking slecht is, kunt u via LAN of WLAN verbinding maken met Webasto Backend.

 

Hoe kan ik de kosten voor het opladen aan de Webasto Live aan derden factureren?

U kunt de complete laadgeschiedenis via de Webasto Charging Portal inzien. Aan de hand van een Excel-rapport kunt u flexibel factureren. Alle gegevens van de laadgeschiedenis zoals datum, oplaadduur en geladen kilowatturen worden hier samengevat.

 

Welke voordelen heeft de Webasto zuil ten opzichte van de concurrentie?

De zuil is voorzien van braamvrije doorvoeren die beschadiging aan kabels voorkomen. De deksel is afneembaar voor eenvoudige montage en aan de bovenzijde gebogen waardoor er geen water op blijft liggen. Verder wordt door de extra aarding een hoger veiligheidsniveau bereikt en is de zuil voorzien van een duurzame poedercoating ter voorkoming van corrosie.

 

Hoeveel kost het om een laadstation te laten installeren?

De installatiekosten kunnen variëren. De exacte installatieprijs hangt bijvoorbeeld af van de bestaande huisinstallatie, van de afstand van het laadstation tot de meterkast, eventueel graaf - of bestratingwerk en van eventuele gaten die moeten worden geboord.

 

Moet ik me bij mijn energieleverancier laten registreren voor of na de installatie?

De registratieplicht en/of de keuring van de installatie is bepaald in de aansluitvoorwaarden van de energieleverancier. Soms moeten laadstations met een groot laadvermogen worden geregistreerd en goedgekeurd voor installatie. Uw energieleverancier kan u hier meer over vertellen.

 

Hoelang heb ik garantie op het laadstation?

In België bedraagt de garantie 2 jaar.

 

Waarom heb ik een locatie schouw nodig?

Elke installatie is weer anders, het doel van een locatie schouw is om te zorgen dat de installateur alle benodigde informatie heeft om de installatie uit te voeren. Het is veelal mogelijk om een digitale schouw te doen via foto's of videobellen maar soms zal een installateur liever op locatie komen om zo zeker te zijn dat er geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien. Vraag uw installateur naar de mogelijkheden en bijbehorende kosten.


In welke uitvoeringen kan de zuil worden geleverd?

De robuuste zuilen zijn beschikbaar voor enkelzijdige en dubbelzijdige montage. De Webasto stand Solo en de meer economische Stand Slim zijn geschikt voor de montage van 1 laadstation. De Webasto Stand Duo is geschikt voor de montage van 2 laadstations.


Welke voordelen heeft de Webasto zuil ten opzichte van de concurrentie?

De zuil is voorzien van braamvrije doorvoeren die beschadiging aan kabels voorkomen. De deksel is afneembaar voor eenvoudige montage en aan de bovenzijde gebogen waardoor er geen water op blijft liggen. Verder wordt door de extra aarding een hoger veiligheidsniveau bereikt en is de zuil voorzien van een duurzame poedercoating ter voorkoming van corrosie.

 

Kan ik een adapter op de laadkoppeling gebruiken?

Nee, omwille van veiligheid is het niet toegestaan om een adapter te gebruiken.

 

Kan ik mijn kabel aan het laadstation vervangen door elke willekeurige andere kabel?

Uitsluitend originele reserveonderdelen van Webasto mogen worden gemonteerd aan de Webasto laadstations. We willen u erop wijzen dat een kabel altijd door een gekwalificeerde elektricien moet worden vervangen. In het geval dat u een Webasto-kabel door een kabel van een andere fabrikant vervangt of als het vervangen niet door een elektricien wordt uitgevoerd, is Webasto in geen enkel opzicht aansprakelijk voor eventuele hieruit voortkomende schade. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantieclaims jegens Webasto.


Wat kost de installatie van een laadstation?

De installatiekosten kunnen variëren. De exacte installatieprijs hangt bijvoorbeeld af van de bestaande huis- of bedrijfsinstallatie, van de afstand van het laadstation tot de meterkast, eventueel graaf - of bestratingwerk en van eventuele gaten die moeten worden geboord.

 

Moet ik me bij mijn energieleverancier registreren voor of na de installatie?

De registratieplicht en/of de keuring van de installatie is bepaald in de aansluitvoorwaarden van de energieleverancier. Soms moeten laadstations met een groot laadvermogen worden geregistreerd en goedgekeurd voor installatie. Uw energieleverancier kan u hier meer over vertellen.


Geen antwoord gevonden op uw vraag? Contacteer ons gerust!